Zlín začíná žít Zlín Film Festivalem! Pokud jste si nevšimli billboardů a plakátů po celém městě, měli byste se zamyslet nad návštěvou u očního lékaře. Nedílnou součástí každého úspěšného filmu je i marketing a propagace, což byla příležitost pro vznik odnože marketingu, která nese majestátní název „filmový marketing“. Právě tomuto tématu se Duhová kulička každoročně věnuje, informuje o aktuálním dění a vybírá nejlepší filmovou kampaň. Letos duhou prozáří Zlín 2. a 3. června v malém sále Kongresového centra a již tradičně bez vstupu. 

Já si pokecala se svým kamarádem a spolužákem Peťou Fojtíkem, který společně s Andreou Lorencovou celý projekt vede. Co se chystá? Proč na Kuličku jít? No jen pokračujte ve čtení…

 

Clipboard01

Petr Fojtík – jeden z hlavních organizátorů

Začneme netradiční otázkou. Jak prožíváš poslední měsíc svého života?

Poslední měsíc života? Tak to je celkem na hraně, protože je nás v kuličce strašně moc a jsme na to dokonce i dva manažeři. Já mám na starost půlku, Andy Lorenzová tu druhou. Řešili jsme pár krizových situací, kdy levá ruka nevěděla co dělá pravá, ale za poslední měsíc jsme to, dle mého názoru, zvládli a všechno šlape tak, jak má. Je to na dobré cestě a projekt bude docela boží.

O tom nepochybuji! No a řekni mi, kdybys měl nějakou věc vypíchnout, nalákat lidi na kuličku, co by to bylo?

Zajímavá rozhodně bude soutěžní prezentace Prvého slovenského hororu. Na to se já osobně strašně těším, dokonce je to jeden z mých favoritů na vítěze, protože to, co dokázali odlehčenou a zároveň takovou pološílenou propagací je neskutečné. Navíc je to v dnešní době trendy a můžou s tím oslovit i většinu poroty.

Tak když už jsme u té poroty, kdo bude mít osud českého a slovenského filmového marketingu ve svých rukách?

No vloni seděli v porotě studenti z různých škol, i zahraničních, většinou ze zemí Visegrádské čtyřky, jako například z Maďarska, Polska nebo Slovenska. Letos jsme do toho šli trochu jinak. Máme tam Marka Hnatiaka za studenty FMK, dále proděkan Libor Nemeškal z Ateliéru audiovize a poté už jsou to lidé odjinud. Třeba Barbora Pospíšilová, která dělala marketing a PR na ČSFD, jež je letos i náš mediální partner. Potom tam je Radek Kameník ze zlínské agentury Comtech, který zastupuje Asociaci komunikačních agentur a posledním členem poroty je Viliam Štrelinger, loňský vítěz, který dělal kampaň pro film Kandidát.

No tak to tam moc ženských nemáte! 😀

Bohužel no. Dokonce i mezi přednášejícími je pouze jedna žena a to Kateřina Hlouchová, která se účastnila Kuličky u vloni. Přednášela o reklamě za první republiky a jelikož ve výzkumu pokračuje, tak si tentokrát vybrala téma filmové reklamy za socializmu.

Ty jo, dobrý. No a prosím tě, na základě čeho bude porota vybírat vítěze?

Každá soutěžní prezentace potrvá 20 minut a dalších 10 minut bude prostor pro zpětnou vazbu od poroty a návštěvníků. Porota hodnotí tyto prezentace primárně na základě traileru, plakátu a online komunikace na sociálních sítích, takže to, co by měla obsahovat každá kampaň. Hodnotí se i další propagační aktivity, ale ty už jsou druhořadé. Samozřejmě součástí hodnocení bude i samotná prezentace.

V rámci ZZF bude probíhat strašně moc akcí. Proč by si lidé měli vybrat právě Duhovou kuličku?

Dávali jsme si velký pozor na to, aby se Kulička s ničím velkým nekryla. A vlastně je to dobrá otázka, proč by měli vlastně lidé přijít. My jsme zaměření hlavně na marketing, takže naše cílová skupina je hodně specifická. Ne moc lidí se filmovým marketingem zaobírá, vlastně i marketingem jako takovým. Ale zrovna ve Zlíně je tato skupina lidí poměrně dost rozrostlá a hodně lidí o toto téma projevuje zájem. Což se dokázalo už vloni! I přes to, že jsme se primárně zaměřovali na mladé lidi z oboru, nakonec přišli i starší lidé s rodinami a dost se zapojovali. Každoročně probíhá třeba soutěž o nejlepší dotaz na konci každé přednášky a to právě vloni vyhrál s přehledem takový starší pán v tílku s tetováním, který dokázal přednášející šikovně setřít.

10996383_980131628671947_1889230631933931532_n

No pěkně! Třeba bude mezi návštěvníky i letos. No a jste neziskovka, takže i tentokrát bude Kulička bez vstupu?

Žádný vstup! Naopak nechceme brát, ale jen dávat. Bude probíhat řada soutěží, ve kterých může vyhrát každý a to různé knihy, vstupenky do kina a podobně. Zrovna nám dnes nám skončila soutěž na Facebooku.

No a co ještě? Přednášky z oblasti filmového marketingu a dál?

Program je rozdělen na soutěžní prezentace a přednášky. No  a hned první den plánujeme takový sedánek s přednášejícími a marketingovými odborníky, které budou lidé určitě znát. Návštěvníci se mohou setkat například s Petrem Pouchlým z Court of Moravia, kterého mohli potkat už na místním Barcampu. Mezi marketingovou odbornou veřejností je docela známý, i díky jeho svéráznému stylu prezentování. Jednoduše dokáže přednášet o čemkoliv tak, že tě to vždycky zajímá, čehož si já osobně velmi cením.

A co ty? Co bylo pro tebe osobně na přípravách Kuličky nejzajímavější a nejpřínosnější?

Na tomto projektu je asi nejzajímavější ta spolupráce se ZFF. Je spousta ústupků, které musíme dělat my, a které musí dělat i pořadatelé ze strany ZFF. Nese to s sebou spoustu výhod, jako například to, že můžeme Kuličku pořádat v kongresáku, kterého bychom se normálně nedoplatili. A vůbec hodně mě zaujalo téma filmového marketingu a právě proto jsem do toho šel. Chtěl jsem se o tom dozvědět víc a mít větší rozhled. A to se povedlo. Už teď uvažuju o tom, že budu celou bakalářku psát na téma filmového marketingu a možná se tomu do budoucna i věnovat.

No tyjo, já už vyčerpala všechny dotazy. Napadá tě ještě něco?

No už jenom ty lidi pozvat na Duhovou kuličku!

10995107_952655234752920_1353512836290372176_n

Tak přijďte! A nevymlouvejte se, že jste švorc. Duhová kulička je přece zadarmo 😉

Duhová kulička 2015

Zdroj: Redakce SUPORT, Anastasija Žur

 

Komentáře